Recenzie čitateľov – Čierna schránka

24. marca 2020
2 minút(y) čítania
Rate this post

Čierna schránka

Nina Protušová

Marisa Francisová nie je ako každá študentka. Určité obdobie sa začne meniť. Jej pocity budú výraznejšie, jej zrak sa zhorší a mnoho iného. Jej rodičia sú sliediči (tí, ktorí chcú výnimočné schopnosti uchmatnúť pre seba). Rodičia si všimnú, že sa z nej stala  lucidínka (tzv. snová bytosť). Lucidíni si môžu vytvoriť všetko čo chcú. Marisu rodičia vyhodia z domu. Nič jej nevysvetlili a ona je zmätená. Preto ide za svojím dobrým kamarátom, avšak jedného dňa Marisa zmizne a on nzostane bezradný. Marisu zoberie Rueben za lucidínom, ktorý jej všetko vysvetlí. Nie všetko je také pekné ako sa zdá.

„Zaviedol ju pred dom s čiernou schránkou. Rodičia jej vraveli, aby do takého domu nechodila. Ale prečo?“

Pozor: Recenzia ďalej prezrádza časť obsahu

V tom dome býva Gregory, ktorý ju chce využiť pre svoje vlastné plány. Existuje jaskyňa duší, kde sa môže stať lucidín nesmrteľným. Nič nie je zadarmo a tak to jej aj v tomto prípade. Gregoryho priateľka tam je uväznená a na jej vyslobodenie použije MarisuGregory Marisu tak ovplyvní, že sa doňho zaľúbi a je ochotná podstúpiť všetko, čo jej prikáže. Nevidí reálne, je uväznená vo svojom vlastnom sne. Marisa na to doplatí a ocitne sa v jaskyni duší. Gregoryho brat Stephan ju však zázrakom vyslobodí. Ako však Marisa a Gregory zvládnu nástrahy od jeho brata?

„Aj priveľa dobrého škodí.“

Tento príbeh je dosť zaujímavý a veľa udalostí sa prelína, odohráva naraz. Trošku som mala nervy na Marisu. Ako môže byť tak naivná.  Keďže je táto kniha zo slovenskej tvorby tak si myslím, že táto slovenská fantasy stojí za prečítanie.  Síce by to chcelo trošku lepšie prepracovanie. Je to niečo nové so štipkou drámy na konci. Chválim spisovateľku za skvelý príbeh. Óóóóóó a nesmiem zabudnúť Nina Protušová napísala ešte úžasnejšiu knižku Mira.
Hor sa do čítania, kamaráti.

Klaudia Oravcová