Recenzie čitateľov – Na pár krokov

24. marca 2020
3 minút(y) čítania
Rate this post

Na pár krokov

Ako milovať človeka, ak sa ho nemôžete ani dotknúť?

Presne o tomto je táto kniha. Stella trpí cystickou fibrózou. Už od malička trávi väčšinu času v nemocnici. Pri každej operácii s ňou bola jej staršia sestra, vďaka ktorej Stella mala väčšiu chuť do života. Jej sestra bola pre ňu pravou rukou, kým však nečakane nezomrela. Kvôli tomu, že Stella navštevuje nemocnice už od malička si našla kamaráta s rovnakou chorobou, teda najlepšieho kamaráta Poa. Všetci pacienti s cystickou fibrózou si od seba musia držať odstup aspoň na 2 metre.

Táto kniha je o láske, o takej láske s ktorou by pravdepodobne nikto z nás nechcel bojovať.

Byť zaľúbený je nádherný pocit, ale vie si niekto predstaviť, aké to je milovať osobu, ktorej sa nemôže dotknúť, priblížiť sa k nej čo najbližšie alebo ju pobozkať? Presne s týmto problémom sa v knihe musia vysporiadať dve osoby, ktoré sa do seba zaľúbia. Stella, ktorá musí mať vždy všetko pod kontrolou a Will, ktorému je všetko jedno. Najhoršie na tom je, že Will stratil šancu na transplantáciu pľúc, pretože sa nakazil baktériou, preto by sa od neho mala Stella držať čo najďalej, aby aj ona nestratila šancu na nové pľúca.

Čím viac sa zbližujú, tým viac je to pre nich väčším trestom. Láska je láska. Táto kniha dokazuje to, že keď sa dvaja majú radi dokážu sa problémami prebojovať spolu. Až kým si Will neuvedomí, že nechce odoprieť Stelle šancu ďalej žiť s novými pľúcami. Najsmutnejšie na tom je to, že liek, ktorý Will testuje aby zničil baktériu, vôbec neexistuje. Autori knihy, chceli touto knihou poukázať na problém, že na túto baktériu ešte nevynašli liek. Pretože táto kniha sa od ostatných kníh líši hlavne tým, že nemá šťastný koniec, kde zrazu budú všetci zdraví. Naozaj ma zaujímavé rozuzlenie a záver. Kto má rád dojímavé knihy určite odporúčam, ja som sa na konci taktiež neubránila slzám. Kniha je krásne spracovaná, obal knihy tvorí zaujímavý obrázok pľúc, ide o obrázok, ktorý nakreslila Stelle sestra pred operáciou.

Klaudia Smolková