Recenzie čitateľov – Nedaj sa!

26. marca 2020
3 minút(y) čítania
4.5/5 - (2 votes)

bsh

Nedaj sa!

Rainbow Rowellová

Knižku som dostala ako narodeninový darček od najlepšieho kamaráta, ktorý vie, že milujem príbehy Harryho Pottera. Predsa len, je to uvedené aj na obálke. Pustila som sa do čítania a musím sa priznať, že ma príbeh spočiatku vôbec nezaujal. Autorka skočila priamo do deja, čo mám v knihách rada, tu to však vo mne vyvolalo chaos. Nevedela som sa zorientovať v postavách a príbehu, pretože často krát boli spomenuté udalosti z minulosti postáv tak, že som bola úplne stratená. Dokonca som si začala na internete vyhľadávať, či predtým nevyšli aj iné časti príbehu a ja vruke náhodou držím tretie či štvrté pokračovanie.

Keď som sa dostala viac do deja, bola som naštvaná. Mala som pocit, že kniha kopíruje  Harryho Pottera, čo sa mi tiež vôbec nepáčilo. Keď som sa však nad týmito vecami povzniesla, príbeh sa mi začínal páčiť. Nie len preto, že hlavná postava, Simon Snow, bol naozaj babrák, čo ho dostávalo do vtipných situácií, ale najmä preto, že príbeh je z teenegerského prostredia. Preto okrem rozprávkového motívu dobra a zla, čarodejníctva a mágie, čitateľ s hlavnými postavami rieši lásky, nepriateľov i šikanovanie.

Príbeh rýchlo naberá grády, pretože Simon sa stretáva so svojím najväčším nepriateľom a s kamarátmi vymýšľa plán, ako ho poraziť. Kniha sa číta ľahko, pretože príbeh je vyrozprávaný štyrmi postavami: Simonom, Bazom, Penelopou a Aghatou. Aj keď je najväčší priestor venovaný Simonovi, každá z týchto postáv má aj svoj malý príbeh, zapadajúci do celkového kontextu.

Najväčšie prekvapenie, ktoré odštartuje, že budete chcieť vedieť, ako sa všetko skončí, nastane, keď sa z najväčších nepriateľov, stávajú priatelia. Situácie a rozhovory medzi nimi prekvapia, často krát aj pobavia.

Záver je napínavý a zároveň prekvapivý. Knihu po prečítaní hodnotím kladne. Aj napriek slabšiemu začiatku je kniha naozaj zaujímavo napísaná. Ak máte radi fantasy príbehy, bude sa vám to páčiť. Veľmi ma baví, ako sa autorka pohrala s paralelou magického sveta a problémami v živote mladých. Príbeh hrdinstva, lásky a priateľstva, z ktorého vyplýva, že byť iným nemusí byť vôbec zlé.

Simona Hricišinová