Recenzie čitateľov – séria AFTER

31. marca 2020
6 minút(y) čítania
Rate this post

After – Sľub

Druhá časť knižnej série After má znovu niečo do seba. Naozaj skvelé spracovanie so zaujímavým príbehom. Autorke sa podarilo pútavo ma príbehom zaujať a celú knihu som čítala so zatajeným dychom. Po prečítaní prvej časti som zistila, aký dokáže byť Hardin krutý, dúfala som, že vďaka láske k Tesse sa dokáže zmeniť. Samozrejme, že sa o to snaží, ale stále sa v ňom objavujú aj jeho temné činy. Dokonca mi niekedy jeho sebecké správanie prekážalo. Niekedy som sa do tej knihy tak vžila, že som si v mysli predstavovala, čo by som Hardinovi povedala ja, keby som bola Tessa. Hlavné postavy si prešli viacerými prekážkami, tak ako aj v prvom diely, ale podľa mňa budú s mnohými prekážkami pokračovať aj v ďalších častiach série After. Anna Todd sa rozhodla, že oproti prvej časti sa táto časť bude niesť inak v tom, že niektoré kapitoly boli písané z Hardinovho pohľadu. V tejto knižke pribudli ďalšie postavy a to napríklad Hardinova mama a Tessin otec. Myslím si, že pointou tejto knihy nie je priniesť čitateľom nejakú hlbšiu myšlienku, ale len nejako rozptýliť a zaujať svojich čitateľov. Samozrejme sa dalo predpokladať, že na konci nás čaká prekvapenie a nutkanie ísť si ihneď kúpiť ďalšiu časť série After. Dôkazom toho, že sa mi kniha naozaj páčila je určite aj to, že túto kniha, ktorá má vyše 600 strán som dokázala prečítať za necelé dva dni.

After – tajomstvo

Tajomstvo je treťou časťou knižnej série After. Milujem všetky knihy série After, ale niekedy je menej viac. Naozaj som knihu čítala so zatajeným dychom a otvorenými ústami, ale niekedy mi to prišlo až moc nereálne, také, že autorka chce do toho príbehu napchať všetko možné. Napriek tomu, že mi miestami naozaj vadilo, že sa Hardin a Tessa stále rozchádzali a potom znovu dávali dokopy ma kniha zaujala a odporúčam ju. Osobne mi na Hardinovi strašne vadí jeho žiarlivosť, častý hnev a hlavne to, že vždy dokáže situáciu vyhrotiť tak, že sa buď rozídu alebo do krvi pohádajú. A na Tesse mi ako čitateľke vadí zasa to, že veľakrát mu dokáže všetko len tak odpustiť. Naozaj asi pri každej časti After si predstavujem, čo by som mu povedala ja keby som bola v úlohe Tessy alebo čo by som spravila ja inak ako Tessa. Ale od toho asi knižky sú. Vžívať sa do situácie postáv, porovnávať ich, predstavovať si ako môžu vyzerať, … Hessu mám rada ale niekedy sa pýtam samej seba, či im stojí za to ich láska a neskrotná vášeň verzus tak časté hádky a nekonečný boj? Znovu veľmi zaujímavý príbeh s čerešničkou na torte.

After – puto

Ako sme si mohli všimnúť všetci, ktorí sme prečítali aj predošlé časti séria After je plná prekvapení a prekážok. Mohli sme si všimnúť ako sa hlavné postavy zmenili. Tessa už nie je také nevinné a citlivé dievčatko, ktoré si musí zahrýzať do pery, aby sa nerozplakalo a Hardin už nie je ten stále nahnevaný, mrzutý a zamračený chlapec. Páči sa mi, ako autorka vyzdvihla, že sa vďaka láske dokážu ľudia zmeniť. V tejto časti sme sa mohli dozvedieť ako dopadlo rozuzlenie medzi Hardinom a Tessou. Myslím si, že autorka názvom Puto naozaj vystihla nielen túto knihu, ale celú knižnú sériu After. Čo si pod pojmom puto môžete predstaviť vy v súvislosti s touto knihou? Ja predovšetkým to, že ide o puto sily. Spolu prekonajú aj neprekonateľné. Veľa ľudí tvrdí, že im táto knižná séria pripomína nejakú telenovelu. Mne naopak nie. Možno som do tejto knihy tak zahľadená, že si to nechcem priznať. Chcela by som však čitateľov upozorniť, že tu nájdu z každého rožka troška. Na konci ma veľmi príjemne prekvapil Hardinov epilóg a taktiež sa tam dozviete, čo sa stalo o niekoľko rokov neskôr, aj keď, ak mám byť úprimná som si myslela, že to skončí úplne inak. To ale neznamená, že ma to sklamalo. Všetkým čitateľom, či už dievčatám alebo chlapcom odporúčam prečítať si nie len túto časť, ale všetky so série After.

After – pred nami

Keď som zistila, že vychádza ďalšia časť série After musela som si ju hneď objednať už v predpredaji. Kým mi kniha prišla rozmýšľala som, o čom môže byť. Čo nám autorka chce ešte povedať, predsa bolo všetko vysvetlené už v časti predtým, dokonca aj kde skončili Hardin a Tessa po niekoľkých rokoch. After – pred nami ja podľa mňa presne to, čo bolo v prvej časti do určitého bodu, ale všetko vnímané pohľadom Hardina, kedže After – bozk nám prerozprávala Tessa. Táto kniha je rozdelené na tri časti. Prvá časť knihy s názvom Pred nami je o tom, že sú v nej popísané dievčatá, ktoré sa ocitli v Hardinovom živote. Každé dievča autorka opísala, ako sa spoznalo s Hardinom a vyzdvihla aj ich vlastnosti. Druhá časť knihy s názvom Počas je ako sa Hardin spoznal s Tessou a je to práve ten prvý diel Hardinovimi očami. A posledná, čiže tretia časť knihy s názvom Potom je ako dopadli životy po niekoľkých rokoch nielen hlavných postáv, ale aj niektorých ostatných vedľajších podstáv. Ako veľké pozitívum nielen tejto knihy ale aj celej knižnej série vidím, že autorka poukázala na viaceré problémy mládeže ako napríklad rozchody, problémy v rodine a podobne. Kedže kniha vyšla len nedávno, určite ju ešte mnohí nemáte doma, preto vám všetkými prstami odporúčam ísť si ju kúpiť a zakončiť práve touto knihou celú knižnú sériu After.

Klaudia Smolková