Recenzie čitateľov – Mira

31. marca 2020
3 minút(y) čítania
4.6/5 - (11 votes)

MIRA

NINA PROTUŠOVÁ

Mám veľmi rada tvorbu slovenských autorov, čo dokazuje aj moja zbierka kníh.  Knihu od Niny Protušovej som si všimla hneď po jej vydaní. O pár mesiacov som knihu držala v rukách a obzerala si ju z každej strany. Dievča z obálky ma zaujalo svojou tajomnosťou a ja som priam túžila poznať jej príbeh. Takže som si uvarila čaj, prikryla som sa dekou a úplne sa ponorila do príbehu mladej Miri.
Mira prežila autonehodu z ktorej si nič nepamätá. Snaží sa začať žiť svoj život tak ako predtým, ale nehoda jej nedá spávať. Mire na tom dni niečo nesedí a snaží sa zistiť, čo sa vlastne v ten osudný deň stalo. Keď pred svojimi blízkymi spomenie autonehodu, tak jej nikto na nič neodpovedá a všetci sa začnú správať divne. Mala by byť predsa šťastná, že od života dostala druhú šancu, ale nie je.  Rozhodne sa preto sama pátrať po pravde. Jediný, kto jej verí je jej milovaný Rado. Podarí sa Mire odhaliť pravdu?
Po prečítaní prvých stránok som sa úplne ponorila do života Miri. Veľmi sa mi páčil štýl písania pani autorky, vďaka ktorému sa kniha veľmi ľahko a rýchlo čítala. Behom čítania som nenarazila na hluché miesta a dialógy medzi postavami ma veľmi bavili.
Čím dlhšie som knihu čítala, tým viac som sa stotožňovala s hlavnou hrdinkou.
Veľmi sa mi na nej páčilo jej odhodlanie a túžba poznať pravdu. Tak isto, ako po nej túžila ona som po nej túžila aj ja. Zbožňujem knihy, ktoré vo mne prebúdzajú všetku škálu pocitov a tejto knihe sa to celkom podarilo. Smiech, radosť, smútok, zmätok, beznádej, mladá láska, to všetko v tejto knihe nájdeme. Posledné stránky knihy boli akčné a napínavé, no musím sa priznať, že som sa v nich úplne strácala. Celé rozuzlenie udalosti bolo dosť chaotické, čo je škoda. Nevedela som sa dočkať toho, kedy sa všetko objasní a hlavná hrdinka bude mať pokoj v duši.
Čítanie knihy som si rozhodne užila a som rada, že som po knihe siahla. určite ju odporúčam. 🙂
Michaela Peštová